Volgend idee werd ons bezorgd:
duurzame mobiliteit’: zoals aangegeven, zie ik hierin een rol weggelegd voor de elektrische fiets, voor wandel – en fietspaden. Verder denk ik dat het voldoende blijven voorzien (en gebruik maken) van de mogelijkheden van het openbaar vervoer. Zelf maak ik eerder gebruik van de trein. De bus heeft volgens mij te moeilijke uren en is vooral nuttig voor jongeren die in de buurgemeenten naar school gaan. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn om ook in Wichelen te beginnen met betalend parkeren, meer eenrichtingsstraten e.d. Ik heb de indruk dat dit voor veel frustratie zorgt, dat de mensen dan omwegen gaan gebruiken die niet per definitie korter of veiliger zijn. Wat misschien wel een oplossing kan zijn voor straten die anders nog moeilijk te passeren zijn: alternerend parkeren links of rechts. Het gebruiken van de parkeerkaart kan ook een oplossing zijn, mochten er in onze gemeente nog veel auto’s bijkomen. Aandacht moet hierbij wel geschonken worden aan de minder mobiele medemensen en dokters en verplegers. Naar mijn aanvoelen mogen deze mensen hun uitzonderingspositie behouden, voor zover het de grotere structuur niet doorbreekt (vb. alternerend parkeren: ook voor deze mensen moet het mogelijk zijn de straat over te steken. Voorzie eventueel extra zebrapaden in straten waar je deze methode zou toepassen, het moet in eerste instantie veilig blijven).